Zandsleeen in Mui Ne! - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Patrick Bakker - WaarBenJij.nu Zandsleeen in Mui Ne! - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Patrick Bakker - WaarBenJij.nu

Zandsleeen in Mui Ne!

Door: Pat

Blijf op de hoogte en volg Patrick

01 April 2013 | Vietnam, Mui Ne

Mui Ne.. staat bekend om het kiteboarden/surven en de gigantische zandduinen wat op de sahara lijkt met rood en wit zand! Dat sleeen en boarden in het zand leek me wel strak dus daarom wilde ik graag hierheen!

Dag 1#
Na onze belevenis waren we blij dat wij in konden checken. We sliepen weer met zijn 4tjes in hetzelfde hotel en Emil en mijn moeder hadden deze geboekt voor ons in ruil voor een dinertje!
Inderdaad een moooi hotel! Met ontbijtbuffet, zwembadje op de 11e verdiepen, met een kleine gym en ruime kamers. De staff sprak erg goed Engels en waren goed behulpzaam. Het eerste alleen wat ons opviel in Mui Ne.. Overal Russische letters en alleen maar Russen.
De man van het hotel vertelde ook dat zij geen alcohol meer schonken, omdat de Russen er misbruik van maakte en er naren dingen gebeurd zijn.
Naja goed als je gewoon onze comrads met rust laat is er niks aan de hand toch!

Dus we stormden naar boven om lekker ff te douchen, want we voelden ons zooo vies. Alleen er was iets mis met onze douche. Je moest douchen in de badkuip wat opzich prima is. Maar ineens stond onze hele badkamer en slaapkamer blank van het water... mmm constructie foutje?
Dit hadden we wel even gemeld beneden of iemand er straks naar kon kijken.
We kleedde ons om en gingen eerst ff wat eten. We belandde in een goedkoop in een of ander zijstraatje. Doordat die russen hier zo massaal zitten is alles best wel duur en dat is ten nadele voor de backpackers.
We hebben lekker gegeten alleen wel opmerkelijk.. want ze serveerden ook schildpadden, vogel, struisvogel, slangenvlees en weet ik veel wat voor ranzige dingen nog meer. Wij hadden gewoon beschaafd wat rijst, met kip en paar patatjes.. beter idee!

Oke tijd om een frisse duik te nemen in de rooftop swimmingpool. We gingen omhoog doken erin, maar wat eeen wind bovenop! Het hotel waar wij in zaten was het hoogste gebouw en Mui Ne staat bekend als een kiteboard/ surf plaatsje.. En jaa logisch met zoveel wind. Nee dit was niks
dus gingen we terug naar onze kamer en ff kijken bij het strand wat 50 meter verder was.

Fleur en ik hebben lekker even over het strand gewandeld en alvast gekeken waar we konden gaan eten, maar we zagen niks dus dat werd in de stad wat zoeken.

Het was etenstjd en we namen een taxi naar het centrum. Mui Ne is een lange strip van 8km dus het werd nog wel een klusje om wat leuks te zoeken. Overal zag je russsen, de menukaarten waren in het russisch en zelfs de bevolking gaven de prijzen in het Russisch.. bizar!!
Na ff zoeken vonde we een leuk Vietnamees restaurantje met een mooi tuintje en traditionele Vietnamese muziek en klederdracht. Het eten was er ook erg lekker!!

Na het eten zochten we nog naar een barretje waar we wat konden drinken, maar we haakten uiteindelijk af. Al die russen en we waren ook een beetje ziekig nog dus uitrusten was maar ff het beste!

Dag 2#
We stonden vroeg op om te gaan ontbijten en naar het strand te gaan. Het ontbijt was erg lekker. Lekker ontbijt buffet met veel keuze. Fleur en ik hadden onze buikjes rond gegeten en even later kwamen mijn moeder en Emil bij ons zitten.
Zij gingen in de ochtend al gelijk rondtouren en wij wilden eerst nog even strand pakken. Dus wij na het ontbijt lekker naar het strand toe. Mui Ne staat bekend als kitesurf strand en de golven waren erg hoog!!
Dus dat was wel leuk. Fleur en ik gingen er als twee blije orka's in lekker spelen met de golfjes :)!
Nadat we verbrand begonnen te raken was het tijd om weg te gaan en de Sahara van Vietnam op te zoeken, aangezien we hiervoor naar Mui Ne kwamen.

De weg erheen was leuk om te rijden. De wegen waren erg goed en we passeerden ook nog een mooi vissersdorpje!
WE kwamen aan bij de woestenvlaktes en zandduinen. Echt 100en kinderen renden op ons af of we wilden gaan sleeen en ze begonnen ook heel brutaal aan de scooter te zitten. Dus we stuurden ze weg en namen eerst zelf ff een lekker ijsje!
Oke het was tijd om te gaan sleeen en ik gaf de kids wat geld om de slee te lenen. Ze lieten me zien hoe het moest en daarna was het mijn beurt om het te proberen. De eerste paar keer gingen niet zo snel, maar toen ik op mijn buik ging was ie wel heel vet alleen het was behoorland zandhappen zeg maar.
Het zand was wel erg erg heeet!! Weer is wat anders dan in de sneeuw sleeen.

Daarna hebben we nog beetje verder getourd en werden we bijna afgezet bij een tankstation. We wilden een halve tank..hebben het 10x gezegden toch voltanken he. Dus we maakten er een probleem van en toen moest ze met zo een pijpje onze halve tank eruit halen. Tjaa je blijft niet bezig!

Toen we weer terugkwamen in het hotel hebben we met zijn allen lekker ff een hapje gegeten en zijn toen gaan slapen. De volgende ochtend zouden Fleur en ik al vroeg naar Da Lat gaan en Emil en mijn moeder gingen naar Saigon.. Dus onze wegen scheiden even voor een paar dagen.
We hadden elkaar wel beloofd om in Saigon af te spreken om zo de laatste avond te vieren voordat we afscheid moesten nemen.

Okee that's all folks! Mui Ne was leuk, maar misschien niet bijzonder. Overal Russen en het strand was ook niet echt bijzonder mooi. De hoge golven waren wel echt cool en ons hotel was wel echt mooi met een superrrr lekker ontbijt!
Van de zandduinen had ik eerlijk gezegd wat meer verwacht, maar het was wel een grappige ervaring om met die kids van de zandduinen af te glijden.

We lovee you all en tot in Da Lat!