Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Patrick Bakker - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Patrick Bakker - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Pat

Blijf op de hoogte en volg Patrick

15 Maart 2013 | Vietnam, Hạ Long

Een van onze verjaardagscadeautjes van Emiel en mijn moeder.. Halong Bay DE trekpleister van Vietnam. Het is een fantastisch mooi zee landschapen waar we doorheen gingen varen en het allerleukste.. een nachtje op de boot slapen!

Dag 1#
Onze vriendelijke gastheer had alles geregeld voor ons en we werden keurig netjes op tijd opgepikt met een minibus. Het was iets van 3,5 uur rijden dus dat viel wel mee. Onze gids die sprak Engels dus ook dat was mooi meegenomen.
Eenmaal aangekomen in Halong Bay kregen we onze tickets en konden we de boot op. Het was een mooie boot met iets van 8 cabines. We begonnen eerst met de lunch en het was een feestmaal, bijna alleen maar vis!! Perfect toch om midden op zee vis te gaan eten. Het smaakte erg goed.
Daarna konden we onze kamers in. Deze waren klein, knus, maar wel heel schoon! En dat is het belangrijkste.
We vaarden Halong Bay in met zijn mooie spitse rotsen en het was genieten! We hadden eerder zo een soort landschap gezien in Thailand, maar Halong Bay is wel echt heel mooi en uniek. Het hoort namelijk ook bij de 8 natuurwonderen van de wereld!
We maakten een stop en gingen aan wal naar de mooiste grot. Deze grot was gigantisch groot en mooi verlicht. In sommige rotsen kon je bepaalde vormen zien.. een vrouw die ligt, een hond, een kikker. Je kon mooi je fantasie erop los laten gaan.
We gingen de grot uit en gingen weer aan boord van het schip. Na 10 minuten stopten we weer en konden we kayakken. In Halong Bay leven de mensen gewoon nog op het water op drijvende huisjes. De kinderen gaan hier gewoon naar school toe en de boodschappen worden gebracht per boot.
De laatste stop kwam eraan en we gingen naar the Russian Island. Hier zouden vroeger de Russische communisten overleg hebben gehad met de Vietnameze regering, dus vandaar deze naam.
Op de Russian Island was er een uitkijkpunt over Halong Bay waar we mooie foto's konden nemen en ff konden zwemmen alleen was het water wel goed koud!
We hadden alles vandaag gedaan en konden gaan relaxen!

Het was etenstijd en weer was het eten erg goed! In de avond kon je karaoke zingen of inktvis vissen. Dat laatste leek ons wel gaaf dus gingen we een poging wagen om een inktvisje te vangen.
Het schijnt dat ze op licht afkomen. Dus er werd een lamp aangezet en er kwamen een paar inktvisjes aan. We hadden geen aas en dit scheen ook niet nodit te zijn.. na een aantal pogingen had helaas niemand iets gevangen dus we gaven de hoop maar op.
Daarna hebben we nog lekker ff een biertje gedaan en gingen we kaarten. Alleen de bemanning wilde al slapen om half 11.. dus dat was wel een beetje jammer, want we werden gewoon eruit gestuurd.
Maarja de entertainment was een beetje minder, maar goed geeft niet toch half 11 is ook een mooie tijd om te slapen :P!

Dag 2#
We bleven 1 nachtje op de boot, dus dit zou de laatste dag gaan worden. Vandaag was er opzich geen planning, maar wel kon je als je wilde naar een grot toe waar de Golden Eye van James Bond is opgenomen en ook was er een grote floating village te zien.
Dit was natuurlijk wel leuk dus we wilden dit wel gaan doen. We gingen in een klein roeibootje erheen en naja echt bijzonder was het misschien niet.. maar goed het idee dat daar zo een bekende film is opgenomen maakt het toch wel een beetje bijzonder.
We zagen kinderen les krijgen in een klein schoolgebouwtje en de mannen zaten te vissen.. Lijkt me een mooi onbezonnen leventje, maar wel een beetje saai denk ik.
Toen gingen we weer aan boord en het was lekker warm weer. Dus we gingen op het bovenste dek zitten in het zonnetje met de gitaar erbij, beetje bijkleuren, lekker kletsen en vooral nog even van het mooie uitzicht genieten van Halong Bay.
We meerden weer aan in Halong City en het was tijd om terug te gaan naar Hanoi. We moesten wachten op de bus en natuurlijk probeerden een paar straatverkopers hun slag te slaan. Ze bleven proberen en proberen.. en uiteindelijk kochten we toch een paar oorbellen.
Eindelijk wasde bus er en duurde het 4 uurtjes om ons terug te brengen naar ons hotel. Chin (onze gastheer) had een kamer geregeld voor ons om even te douchen en op te frissen, want diezelfde avond zouden we een nachttrein gaan pakken naar Sapa.
Nadat we opgefrist waren liepen we nog even de stad in en heeft Fleur een mooie sportoutfit gekocht. Want Sapa is wat kouder, ligt hoog in de bergen en we gingen zo een 20km lopen in 2 dagen!

Na een lekker hapje te hebben gegeten in een Vietnamees restaurant werden we opgehaald door de taxi en deze bracht ons naar het treinstation!

Okee dit was hem weer voor vandaag! Halong Bay vonden wij alle 4 erg mooi en het hoort niet voor niets bij de 7 wereldwonderen! Ook het overnachten op de boot was erg leuk en als we dit niet als cadeautje hadden gehad, hadden we het waarschijnlijk niet gedaan!
Al met al een geslaagd uitstapje en het eten was ook echt top!

Volgende verslag dus over ons avontuur in Sapa!! Dikke kus van ons en tot heel snel alweer he! Adiossssss xx

• 15 Maart 2013 - 21:32

Jeannette De Kock :

Hey bof konten ,
    Dat hebben jullie weer in jullie pocket een mooie boot trip , en zoals we kunnen lezen lekker ETEN !!!!
    wat natuurlijk ook heel belangrijk is .
    En met familie die we niet kunnen missen!!! (Zelfs niet op vakantie ook al geven we dat niet graag toe )
    Wij zitten hier nog masaal met z'n alle aan de boerenkool met worst grrrr ?
    De winter blijft maar terug komen vorst sneeuw , vandaag was het gelukkig natte sneeuw maar vrolijk worden we hier niet van !
    Over 2 weken hebben we alweer paas (dit jaar wel extreem vroeg ) ,want vorig jaar zaten we toen al lekker buiten met 20/25 gr.maar dat gaan we dit jaar niet mee maken hoor , wie weet houden we dan wel een sneeuwballen gevecht ha ha .
    Veel plezier met de fam.en maak er een mooie trip van maar dat met jullie inzet en leuke verhalen en
    belevenissen komt dat vast en zeker goed .
    Toedels en tot schrijfs xxxx jeannette